وبلاگ داناپرداز

ساخت وبلاگ

داناپرداز مانیتورینگ شبکه

سیستم‌های مانیتورینگ شما را قادر می‌سازند تا به طور دقیق شرایط را در رک، اتاق سرور، مرکز داده یا هر مکان دیگری که برای محافظت از دارایی‌های حیاتی نیاز دارید، نظارت نمایید. شرایط نظارت شده شامل دماهای شدید، رطوبت، نوسانات برق، نشت آب، دود و مواد شیمیایی است. با نظارت مناسب، شما در مورد هر شرایطی که می تواند تأثیر نامطلوبی بر تجهیزات شبکه داشته باشد، آگاه می شوید.

یک سیستم مانیتورینگ اتاق سرور از سه عنصر اصلی تشکیل شده است: یک واحد پایه یا هاب، کاوشگر یا حسگرها، و اتصال و یکپارچگی شبکه. هاب ها ممکن است شامل یک یا چند حسگر داخلی و همچنین پورت هایی برای اتصال پروب های خارجی باشند. آنها همچنین دارای یک پورت اترنت هستند و نرم افزاری برای پیکربندی و نمودار ریموت دارند. این نرم افزار ممکن است با نرم افزارهای مدیریت شبکه مانند سیستم های SNMP نیز کار کند.

مزایای سیستم های پایش محیطی

افزایش آپ تایم و قابلیت اطمینان

وقتی مشکلی پیش بیاید، شما اولین کسی هستید که مطلع می شوید. با هشدار در مورد شرایطی که باعث آسیب به سرورها و سایر دستگاه های شبکه می شود، می توانید زمان خرابی را به حداقل برسانید.

زمان پاسخگویی را به حداقل برسانید

اعلان‌های داخلی مانند تله‌های ایمیل، تلفن، پیامک و SNMP کارمندان را قادر می‌سازد تا به سرعت به مسائل زیست‌محیطی که ممکن است رخ دهد پاسخ دهند.

کاهش سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات

داده های محیطی بلادرنگ را می توان برای جلوگیری یا کاهش تأثیر قطعی در تجهیزات فناوری اطلاعات استفاده کرد.

انواع پایش محیطی

نظارت بر محیط ‌زیست می‌تواند شامل نظارت بر دما، رطوبت، سیالات، نشت، دود، آتش و سایر پارامترهای محیطی باشد تا از حداکثر قابلیت اطمینان و در عین حال کاهش هزینه‌ های خنک‌کننده و دستیابی به فناوری اطلاعات سبزتر اطمینان حاصل شود. چنین فعالیتی به محافظت از تجهیزات حیاتی در برابر شکست و جلوگیری از کاهش عملکرد و از دست دادن داده ها کمک می کند.

مانیتورینگ دما

نظارت بر دما فرآیند خودکاری است که برای هشدار به مدیران فناوری اطلاعات زمانیکه دمای رک یا اتاق از حد معینی بیشتر شود اعمال می‌شود. این یک وظیفه حیاتی است که اطمینان حاصل شود که عملکرد تجهیزات توسط دمای بیش از حد مختل نمی شوند.

نظارت بر رطوبت

اکثر قطعات الکترونیکی برای عملکرد در محدوده رطوبت خاصی طراحی شده اند. در حالی که محیط‌هایی با رطوبت بالا می‌توانند باعث از کار افتادن درایوهای دیسک و از بین رفتن داده‌ها و خرابی شوند. محیط ‌های با رطوبت کم خطر تخلیه الکترواستاتیک (ESD) را افزایش می‌دهند که می‌تواند باعث خرابی فوری و فاجعه ‌بار قطعات الکترونیکی شود.

تشخیص حرکت

بسیاری از اتاق های سرور پس از ساعت کاری یا حتی در طول روز بدون مراقبت رها می شوند. یا ممکن است کارمندان ناخواسته با باز گذاشتن دری خرابکاری کنند. نصب سنسور حرکتی یک راه ساده و مقرون به صرفه برای پرسنل فناوری اطلاعات است تا از تمام فعالیت‌ های اتاق سرور مطلع شوند.

تشخیص دود

سنسورهای تشخیص دود در اتاق سرور یا مرکز داده تضمین می کند که پرسنل فناوری اطلاعات در صورت وقوع آتش سوزی در سریع ترین زمان ممکن مطلع شوند. این قابلیت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در سریع ترین زمان ممکن، اجرای روش ‌های بازیابی اضطراری را آغاز کنند و زمان قطعی کل را به حداقل برسانند.

دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته یک راه عالی برای تضمین امنیت در اتاق سرور یا مرکز داده هستند. آنها نه تنها فیلم ویدیویی از رویدادهای خاص مانند باز کردن درها، حرکت فیزیکی و غیره ارائه می دهند، بلکه به عنوان یک بازدارنده بصری عمل می کنند.

می توان گفت نرم افزار مانیتورینگ شبکه بينا یکی از نرم افزارهای پيشرفته براي مانيتورينگ شبکه و دیتاسنتر می باشد که می تواند تمام امکانات مانیتورینگ را بری نظارت بر اتاق سرور و شبکه فراهم آورد.

وبلاگ داناپرداز...
ما را در سایت وبلاگ داناپرداز دنبال می کنید

برچسب : نرم افزار مانیتورینگ شبکه , داناپرداز , مانیتورینگ اتاق سرور, نویسنده : داناپرداز danapardazz بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 18:02